VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY ONLINE OBCHODU
Článok I.
Úvodné ustanovenia
- Tieto obchodné podmienky („obchodné podmienky“) spoločnosti SUPERCOLORS s.r.o., so sídlom: Hlavná 1414/138, 925 23 Jelka, IČO: 51231930, zapísanej v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, oddiel: Sro, vl. č. 41360/T („predávajúci“), adresa elektronickej pošty: objednavky@supercolors.sk, upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy („kúpna zmluva“) uzatváranej medzi predávajúcim a inou osobou („kupujúci“) prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod predávajúci prevádzkuje na webovej stránke umiestnenej na internetovej adrese www.supercolors.sk
Kontaktné údaje predávajúceho:
objednavky@supercolors.sk, tel.:0948272269
poštová adresa:
SUPERCOLORS s.r.o., Hlavná 1414/138, 925 23 Jelka
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
Predmestská 71, P.O. Box B-89; 011 79 Žilina 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č.: 041/ 7632 130
041/7632 139
fax č.: 041/ 7632 139
- Tieto obchodné podmienky primárne upravujú právny vzťah predávajúceho s kupujúcimi v postavení spotrebiteľa, primerane sa však použijú aj na prípady, keď je kupujúci právnickou osobou či osobou, ktorá koná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho samostatného výkonu povolania („podnikateľ“).
- Na účely týchto obchodných podmienok spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania. Spotrebiteľskou zmluvou je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára obchodník – predávajúci so spotrebiteľom.
- Pre kúpnych zmluvách uzatváraných s podnikateľmi sa nepoužijú najmä ustanovenia článku VI. a ďalšie ustanovenia týkajúce sa práv a povinností spotrebiteľov. Práva a povinnosti podnikateľov, čo sa týka zániku kúpnej zmluvy či práv z vadného plnenia, vyplývajú priamo zo zákona č. 513/1991 Zb., Obchodný zákonník, v znení neskorších predpisov („Obchodný zákonník“).
- Kupujúci odoslaním objednávky a svojím súhlasným vyhlásením vo webovom rozhraní potvrdzuje, že súhlasí s tým, že tieto obchodné podmienky sa budú vzťahovať na všetky kúpne zmluvy, uzavreté na internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci, na základe ktorej predávajúci dodá tovar kupujúcemu a na všetky vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, vzniknuté najmä pri uzatváraní kúpnej zmluvy a reklamácii tovaru.
- Obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Predávajúci s kupujúcim pri uzatváraní kúpnej zmluvy sa môžu dohodnúť na odchylných dojednaniach od týchto obchodných podmienok. Takéto odchylné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.
- Znenie obchodných podmienok môže predávajúci jednostranne meniť či doplňovať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok, pričom pre strany sú záväzné ustanovenia obchodných podmienok platných v čase uzavretia kúpnej zmluvy.
Článok II.
Objednávka a spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy
- Kupujúci realizuje objednávky prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu alebo bez registrácie takéhoto účtu priamo z webového rozhrania internetového obchodu predávajúceho. Pre úspešnú objednávku je kupujúci povinný správne vyplniť všetky povinné polia objednávkového formulára a pri každom jednotlivom nákupe potvrdiť súhlas s týmito obchodnými podmienkami a podmienkami spracovania osobných údajov.
- Kupujúci berie na vedomie, že kupujúcim odoslaná objednávka je na účely týchto obchodných podmienok návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy.
- Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nie je povinný v odôvodniteľných prípadoch uzavrieť kúpnu zmluvu týkajúcu sa ponúkaného tovaru. Predávajúci nie je povinný akceptovať objednávku, t. j. návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy, a to najmä ak v prípade kupujúceho ide o osobu, ktorá predtým podstatným spôsobom porušila kúpnu zmluvu alebo tieto obchodné podmienky, alebo o osobu, ktorá je v omeškaní s úhradou splatných záväzkov voči predávajúcemu.
- Pre objednanie tovaru vyplní a potvrdí kupujúci objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu predávajúceho. Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie o:
-
- objednávanom tovare (objednávaný tovar kupujúci vloží do elektronického nákupného košíka),
- spôsobe úhrady kúpnej ceny tovaru,
- požadovanom spôsobe doručenia tovaru,
- nákladoch spojených s dodaním tovaru,
- týchto obchodných podmienkach a podmienkach pre spracúvanie osobných údajov;
- Predávajúci neodkladne po prevzatí objednávky kupujúceho, toto prevzatie objednávky kupujúcemu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho uvedenú v zákazníckom účte či v objednávke, pričom toto potvrdenie nie je akceptáciou návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy.
- Predávajúci je oprávnený v závislosti od charakteru objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať kupujúceho pred akceptáciou návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne či telefonicky). Kupujúci je oprávnený zrušiť svoju objednávku bez sankcii do momentu akceptácie návrhu kúpnej zmluvy, t. j. objednávky predávajúcim.
- Kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim je uzatvorená akceptáciou návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy zo strany predávajúceho. Za takú akceptáciu sa považuje:
- potvrdenie akceptácie predávajúcim prostredníctvom elektronickej pošty,
- doručenie zálohovej faktúry alebo faktúry na objednaný tovar kupujúcemu,
- odoslanie tovaru zo strany predávajúceho kupujúcemu;
V prípade, že do pätnástich (15) pracovných dní nedôjde k akceptácii príslušnej objednávky tovaru zo strany predávajúceho, platí, že kupujúci nie je ďalej objednávkou viazaný.
- Predávajúci si vyhradzuje právo vo výnimočných prípadoch objednaný tovar kupujúcemu nedodať, a to najmä v prípade, že webové rozhranie obchodu uvádzalo omylom zjavne nesprávne či neštandardné údaje najmä o vybranom tovare, jeho cene alebo termíne dodania, príp. ak je tovar vypredaný a trvale u dodávateľa nedostupný. Predávajúci má taktiež právo objednávku kupujúceho zrušiť v prípade, ak že sa nemôže s kupujúcim skontaktovať z dôvodu zle zadaných kontaktných údajov alebo nedostupnosti kupujúceho. Predávajúci sa zaväzuje v takýchto prípadoch vrátiť kupujúcemu finančnú sumu uhradenú na základe kúpnej zmluvy.
Článok III.
Cena tovaru a platobné podmienky
- Spolu s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu tiež náklady spojené s balením a dodaním tovaru, tak ako ich kupujúci vybral v rámci procesu objednávky.
- Kúpnu cenu kupujúci uhradí podľa možností uvedených na webovom rozhraní internetového obchodu predávajúceho, ktorými sú najmä, avšak nielen, nasledujúce možnosti úhrady kúpnej ceny:
- bankovým prevodom,
- prostredníctvom tzv. platobnej brány Sporopay,
- platobnou kartou,
- v hotovosti pri prevzatí tovaru v mieste kamenného obchodu / skladu predávajúceho alebo pri dobierke.
- Kúpna cena je splatná v lehote splatnosti predávajúcim vystavenej zálohovej faktúry / faktúry. V prípade platby hotovosti je kúpna cena splatná pri prevzatí objednaného tovaru v kamennom obchode / sklade predávajúceho alebo pri odovzdaní tovaru objednaného na dobierku.
- Tovar je dodaný kupujúcemu až po úhrade kúpnej ceny v plnej výške. V prípade osobitne dojednaných zmlúv zmluvné strany môžu dohodnúť aj iný termín dodania tovaru, ako aj inú splatnosť kúpnej ceny. Akákoľvek osobitná zmluva podlieha samostatnému schvaľovaciemu procesu a kupujúci nemá na jej schválenie právny nárok.
- Pokiaľ nebolo kupujúcemu doručené / odovzdané skôr, riadny daňový doklad odovzdá predávajúci kupujúcemu po splnení všetkých k tomu potrebných podmienok (potvrdený dodací list, úhrada zálohovej faktúry, vyúčtovanie prepravného externým dopravcom, a pod.). Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci je oprávnený riadny daňový doklad doručiť kupujúcemu prostredníctvom e-mailu. Týmto spôsobom doručenia bude predávajúcim splnená jeho povinnosť odovzdania daňového dokladu kupujúcemu.
- V prípade bankového prevodu za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.
- Kupujúci berie na vedomie, že kupujúcim odoslaná objednávka je na účely týchto obchodných podmienok návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy.
- Kupujúci berie na vedomie, že ceny tovaru na webovej stránke predávajúceho sa môžu líšiť od cien v kamennom obchode predávajúceho.
- Spolu s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu tiež náklady spojené s balením a dodaním tovaru, tak ako ich kupujúci vybral v rámci procesu objednávky.
- 10.Predávajúci je vždy oprávnený od závislosti na charaktere objednávky (množstvo tovaru, druh tovaru, výška predajnej ceny, predpokladané náklady na balenie a dopravu) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky. Až udelením súhlasu zákazníka s eventuálnou zmenou ceny a následným potvrdením (akceptovaním) objednávky predávajúcim sa zmluvný vzťah považuje za uzavretý.
- 11.Predávajúci nezabezpečuje montáž tovaru a nie je povinný takúto službu kupujúcemu zabezpečiť.
Článok IV.
Obaly a dodanie tovaru
- Predávajúci dodá kupujúcemu predanú vec bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy, ak sa strany nedohodli inak.
- Dodanie tovaru sa uskutoční spôsobom, ktorý si kupujúci zvolil z jedného, či viac spôsobov ponúknutých mu webovým rozhraním internetového obchodu predávajúceho alebo spôsobom osobitne dohodnutým s predávajúcim. Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní.
- V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, ako bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
- Pokiaľ medzi zmluvnými stranami bolo dohodnuté dodanie tovaru na adresu určenú kupujúcim a nákladným alebo iným úžitkovým vozidlom predávajúceho, tovar sa dodá za bránu, resp. prvé dvere (ak sa nejedná o oplotenú nehnuteľnosť) na dodacej adrese. Pri tovaroch dodávaných na paletách je kupujúci povinný zabezpečiť vysokozdvižný vozík, resp. inú strojovú techniku na prevzatie tovaru. Pri manipulácií s tovarom s vysokozdvižným vozíkom alebo inou obdobnou technikou kupujúci alebo ním poverená osoba zodpovedá za akékoľvek poškodenie tovaru, ku ktorému došlo počas tejto manipulácie s ním.
- V prípade, že sa spôsob dopravy dohodne na základe zvláštnej požiadavky kupujúceho, nesie kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
- Pri prevzatí tovaru od prepravcu / predávajúceho je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru, akosť a množstvo dodaného tovaru a v prípade akýchkoľvek nedostatkov toto neodkladne oznámiť príslušnému prepravcovi / predávajúcemu. V prípade uznania porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.
- V prípade, ak predávajúci alebo externý prepravca dopraví tovar kupujúcemu na miesto určené v kúpnej zmluve kupujúcim, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve je povinná predložiť predávajúcemu originál alebo kópiu dokladu o zaplatení tovaru a písomné splnomocnenie. Ak bude potrebné dodávku tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho alebo ním písomnej poverenej osoby na mieste určenom v kúpnej zmluve, všetky náklady s tým vzniknuté hradí kupujúci, a to najmä opakované dodanie tovaru na miesto určenia v kúpnej zmluve.
- Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar, ako aj jeho obal, bezprostredne pri jeho doručení / prevzatí. V prípade, že kupujúci zistí, že tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť predávajúcemu alebo externému dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V prípade zistenia poškodenia tovaru pri jeho prevzatí kupujúcim je ten povinný ihneď pri prevzatí tovaru vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru (škodový zápis), ktorého správnosť potvrdí predávajúci alebo externý dopravca. Neskoršie reklamácie mechanického poškodenia výrobku už nie je možné uznať.
- Pri tovaroch dodávaných na paletách je predávajúci oprávnený vyúčtovať aj palety odovzdané spolu s tovarom a zároveň aj amortizačný poplatok za každý kus dodanej palety. Výška amortizačného poplatku sa určuje individuálne pre druhový typ tej ktorej parkety. Pre vrátenie paliet platia pravidlá uvedené v Prílohe č. 3.
- 10.V prípade, ak kupujúci bez predchádzajúceho platného písomného odstúpenia od zmluvy, tovar neprevezme do piatich pracovných dní po uplynutí lehoty uvedenej v kúpnej zmluve, záväznej akceptácii, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške nákladov na pokus o neúspešné doručenie a uskladnenie tovaru. Po uplynutí piatich pracovných dní odo dňa kedy bol kupujúci povinný tovar prevziať, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe.
- 11.Kupujúci berie na vedomie, že hmotnosť, rozmery a ostatné údaje o tovare obsiahnuté v katalógoch, prospektoch alebo v popise produktu, resp. v iných písomnostiach predávajúceho udávané najmä výrobcom, sa môžu odlišovať od skutočnosti.
Článok V.
Nadobudnutie vlastníctva a
prechod nebezpečenstva škody na tovare
- Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením kúpnej ceny za tovar, vrátane nákladov súvisiacich s prepravou.
- Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme tovar od predávajúceho alebo externého prepravcu, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.
Článok VI
Odstúpenie od zmluvy a poučenie
- Kupujúci – spotrebiteľ má v zmysle ust. § 15 ods. 1 písm. f) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“), právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka – predávajúceho aj bez uvedenia dôvodu v lehote do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim – spotrebiteľom. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa tohto Článku obchodných podmienok sa kúpna zmluvy od začiatku ruší.
- Kupujúci – spotrebiteľ na odstúpenie od kúpnej zmluvy môže využiť vzorový formulár poskytovaný predávajúcim, ktorý tvorí prílohu týchto obchodných podmienok.
- Kupujúci – spotrebiteľ môže u predávajúceho uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči. Odstúpenie od zmluvy môže tiež kupujúci zaslať emailom na e-mailovú adresu predávajúceho. Môže tiež použiť formulár zverejnený na internetovej stránke predávajúceho, resp. mu poskytnutý na jeho vyžiadanie v kamennom obchode predávajúceho. Ak kupujúci odstúpi od zmluvy, ruší sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil.
- Kupujúci – spotrebiteľ je povinný v súlade s ust. § 15 ods. 1 písm. g) zákona o ochrane spotrebiteľa, znášať náklady na vrátenie tovaru po odstúpení od zmluvy podľa tohto Článku.
- Kupujúci – spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa § 19 ods. 1 písm. a) až m) zákona o ochrane spotrebiteľa.
- Kupujúci – spotrebiteľ berie na vedomie, že nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy, ak predmetom zmluvy bolo dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií kupujúceho – spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru.
- Kupujúci – spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar predávajúcemu alebo osobe určenej predávajúcim na prevzatie tovaru; to neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak kupujúci – spotrebiteľ odošle tovar predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty.
- Kupujúci – spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. V takomto prípade má predávajúci voči kupujúcemu nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia tovaru do pôvodného stavu, resp. predávajúci má právo požadovať od spotrebiteľa preplatenie zníženia hodnoty tovaru.
- Predávajúci nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený.
Článok VII
Práva z vadného plnenia
(Reklamačný poriadok)
- Práva a povinnosti zmluvných strán týkajúce sa práv z vadného plnenia sa riadia ustanoveniami príslušných všeobecne záväzných právnych predpisov, najmä zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov a zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka, ako aj záručnými podmienkami jednotlivých výrobcov, ktoré sú uvedené na webových stránkach výrobcov.
- Predaná vec má vady, ak nie je v súlade s požiadavkami podľa § 616 Občianskeho zákonníka. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec pri prevzatí kupujúcim. Pri použitých veciach nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
- Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci. Ak ide o použitú vec, a kupujúci bol na túto skutočnosť upozornený, záručná doba je 12 mesiacov. Pri použitých veciach nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením.
- Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
- Vytknutie vady. Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, u inej osoby, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania predávajúceho alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.
- Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
- Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
- Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec predávajúcemu.
- Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať.
- Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná.
- Práva zo zodpovednosti za vady veci, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
- Tento reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
- Kupujúci pri uplatnení svojej reklamácie je povinný preukázať dokumentáciu k zakúpenému tovaru (zmluva, faktúra, dodací list, záručný list a pod.).
- Kupujúci nemá právo uplatniť záruku na vady, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornení alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
Článok VIII
Záverečné ustanovenia
- Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
- Ak je niektoré ustanovenie obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné alebo sa takým stane, namiesto neplatných ustanovení nastúpia ustanovenia, ktorých zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení.
- Prílohu obchodných podmienok tvorí vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy a poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku.
- Tieto obchodné podmienky sú platné a účinné od 1.9.2024
PRÍLOHA Č. 1
VZOROVÝ FORMULÁR PRE ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
uzatvorenej na diaľku
SUPERCOLORS s.r.o.
Hlavná 1414/138
925 23 Jelka
V _________, dňa ________
Vážená spoločnosť,
Týmto Vám oznamujem, že odstupujem od nižšie špecifikovanej zmluvy:
Číslo dokladu: ___________________________
Číslo objednávky: ___________________________
Dátum objednania: ___________________________
Odstupujem od zmluvy v časti týkajúcej sa nasledujúcich tovarov: ___________________________
___________________________
___________________________
Údaje spotrebiteľa
Meno a priezvisko: ___________________________
Adresa spotrebiteľa: ___________________________
Podpis spotrebiteľa: ___________________________
|
PRÍLOHA Č. 2
POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA
Právo na odstúpenie od zmluvy
Kupujúci spotrebiteľ v zmysle príslušných ustanovení zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, právo na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. V prípade, ak v objednávke bolo objednaných viac druhov tovaru, lehota na odstúpenie začína plynúť odo dňa prevzatia posledného objednaného tovaru.
Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adrese: SUPERCOLORS s.r.o., Hlavná 1414/138, 925 23 Jelka, alebo mailom na: objednavky@supercolors.sk. Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy (viď Príloha č. 1).
Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
Dôsledky odstúpenia od zmluvy
Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy. Platby Vám budú vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy a bude nám odovzdaný tovar, ktorý Vám bol dodaný v rámci zmluvného vzťahu od ktorého ste odstúpili. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
Náklady súvisiace s vrátením tovaru sú upravené v obchodných podmienkach a v zákone o ochrane spotrebiteľa. Tovar nám môžete vrátiť aj osobne na adrese nášho sídla, t. j. na adrese Hlavná 1414/138, 925 23 Jelka. Tovar sa musí vrátiť najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Ako kupujúci – spotrebiteľ, ktorý odstúpil od zmluvy zodpovedáte za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
|
PRÍLOHA Č. 3
PRAVIDLÁ PRE VRÁTENIE PALIET
- Vrátenie paliet musí byť zákazníkom dokladované kópiou pôvodnej faktúry a dodacím listom, v opačnom prípade predávajúci nie je povinný palety od kupujúceho prevziať a ich cenu kupujúcemu dobropisovať.
- Lehota na vrátenie paliet je 90 dní odo dňa odovzdania paliet kupujúcemu, pričom predávajúci nie je povinný od kupujúceho prevziať nepôvodné a poškodené palety.
- Pri spätnom odbere (vrátení) paliet je zákazníkovi dobropisovaná pôvodná predajná cena, ktorá môže byť predávajúcim znížená o opotrebovanie (amortizáciu) paliet. Výšku amortizačného poplatku vypočíta zamestnanec predávajúceho, pričom tá závisí od druhu vrátenej palety.
- Predávajúci si vyhradzuje právo účtovať amortizačný poplatok za palety spolu s dodaným tovarom na paletách, pričom výška amortizačného poplatku sa stanovuje predávajúcim individuálne pre ten ktorý druh palety.